La teva opinió ens importa.

Imprimir / Enviar-ho a un amic

Eroski amb tu pel Medi Ambient

Els consumidors ens demanen més accions pel medi ambient

Abans de l'estiu vam celebrar el 5è Focus de Consumidors a 17 ciutats. En aquell moment, els participants ens van sol·licitar més accions pel medi ambient. Entre aquestes, una bossa reutilitzable, que ara llancem com a experiència pilot.

Els Focus de Consumidors són reunions que mantenim amb consumidors per conèixer quina opinió tenen sobre diversos aspectes que els afecten i per intentar respondre les seves demandes.

Gràcies a aquesta iniciativa, a EROSKI podem millorar la qualitat de vida dels nostres clients incorporant els seus suggeriments als nostres productes i serveis.

En l'última trobada, celebrada a 17 ciutats espanyoles abans de l'estiu, vam voler conèixer què fan ells i què els agradaria que EROSKI fes pel medi ambient. La bossa reutilitzable que llancem ara com a experiència pilot va ser una de les seves peticions.

Les ciutats en què s'ha desenvolupat aquest 5è Focus de Consumidors han estat la Corunya, Alcalá, Antequera, Bilbao, Elx, Jerez, Logronyo, Madrid, Múrcia, Oviedo, Pamplona, Santander, Sant Sebastià, Sant Cugat, Valladolid, Vitòria i Saragossa. En total, hi han participat més de 500 persones.

Productes sostenibles

Dels assistents als Focus, 3 de cada 10 es declaren consumidors habituals d'aliments i productes de papereria ambientalment sostenibles, mentre que només 1 de cada 10 compra aquest tipus de productes en tèxtil.

Les seves raons per a no consumir-ne? En 4 de cada 10 casos és el preu, en 3 és el desconeixement i en 1 de cada 10 ho és el fet que aquests tipus de productes no estan disponibles a la seva botiga habitual. En qualsevol cas, comprarien aquests productes motivats per qüestions de salut o de respecte pel medi ambient.

En aquest sentit, gairebé 4 de cada 10 consumidors van expressar el seu desig que EROSKI incorporés a les botigues productes d'alimentació mediambientalment sostenibles, mentre que gairebé 2 de cada 10 casos demanaven productes de papereria, tèxtil o electrònica.

De les iniciatives que ja hem posat en marxa, els consumidors van considerar que les més importants són la utilització de combustible biodièsel en el transport, l'ús de bosses ecològiques i reutilitzables i les campanyes d'informació i sensibilització.

Consumidors compromesos

Els consumidors també col·laboren diàriament (o es comprometen a fer-ho) en la millora del medi ambient. Així ens ho van expressar, amb frases com "utilitzaré el transport públic sempre que pugui", "compraré bombetes de baix consum", "em dutxaré en comptes de banyar-me" o "separaré les escombraries per materials".

Què són els Focus de Consumidors?

Són sessions participatives en les quals, durant dues hores i per mitjà de diverses exposicions i dinàmiques, els consumidors debaten, es posicionen i defineixen directrius sobre temes que els interessen.

L'objectiu dels Focus és incorporar la sensibilitat dels consumidors en aquelles decisions que els afecten. És la forma d'integrar-los en una participació activa, permanent i estructurada. D'aquesta manera, ens diuen com volen que gestionem assumptes relacionats amb les botigues i que els afecten, i sobre els quals EROSKI pot tenir alguna actuació.

Els Focus estan oberts a clients, socis consumidors i socis de Fundación EROSKI, els quals ens transmeten la seva opinió sobre les qüestions analitzades. Coneixem les seves opinions, les seves queixes i els seus suggeriments i ens comprometem a donar-hi una resposta.

Un exemple: el nou etiquetatge nutricional dels productes de marca EROSKI i l'experiència pilot amb bosses reutilitzables són les últimes dues iniciatives posades en marxa arran de les directrius marcades en els Focus pels consumidors.

Els participants ens van suggerir diverses accions relacionades amb diferents temes:

Transport Grans càrregues per a fer menys trajectes, campanyes d'informació sobre biodièsel.
Estalvi d'energia Controlar l'ús de la llum, l'aigua, l'aire condicionat, etc.; dissenyar construccions bioclimàtiques.
Biodiversitat No vendre peix petit ni espècies protegides, informació sobre cures a favor del medi ambient, ajuda a la reforestació o suport a l'agricultura ecològica.
Reciclatge Reduir la quantitat d'envasos, eliminar l'ús de bosses de plàstic, augmentar el nombre de punts de reciclatge i incloure el reciclatge d'oli i altres materials, reduir la publicitat o utilitzar paper reciclat.
Altres Fomentar l'ús de bosses de plàstic ecològiques reutilitzables, emprendre campanyes informatives sobre els temes tractats en els Focus de Consumidors i treballar amb proveïdors compromesos.

...I EROSKI respon

Després d'un període en què hem analitzat els resultats obtinguts en aquest 5è Focus de Consumidors, que en aquest cas va tractar sobre medi ambient, arriba el moment de donar a conèixer les accions de millora i els compromisos que hem programat.

En algunes de les mesures suggerides pels nostres consumidors durant el 5è Focus sobre medi ambient ja treballem per implantar-les a curt o mitjà termini. En general, les accions que ens han sol·licitat, les hem reunides en quatre grans apartats relacionats amb el medi ambient i la sostenibilitat: els transports, la sensibilització i cooperació, les botigues i els productes i envasos.

A més de comunicar la nostra resposta i de demanar la valoració a cadascun dels assistents de forma individualitzada, en aquestes línies volem obrir a la teva participació la valoració de la resposta d'EROSKI. A la pàgina següent hem incorporat una butlleta on pots conèixer i valorar cadascuna de les peticions dels consumidors i allò que podem fer a EROSKI.